Thursday, October 28, 2010

Tenaga Pengajar HM 111 KPTM Alor Setar

Hy.................
We meet again for my this entry.Semenjak dua menjak ni banyak sgt idea dtg mencurah2 sampai jiran sebelah meja aku (Cik Nesma Shahu) pun tersaiko nk update blog die. Entry arini mmg dedicate utk tenaga pengajar bagi program HM 111 di KPTM Alor Setar.
Course tourism ni baru la jugak tp kiteorang ada kanak2 sampai sem 5 sekarang and next sem dieorg akan pergi Praktikal Training. Sem 5 ni adalah 1st bach kiteorg yang akan grad.Amin..
So, arini aku nk mengintroducekan tenaga pengajar a.k.a Lecturers(in English) bagi Diploma in TOurism Management at KPTM Alor Setar.
Lecturer tourism tak ramai sgt kt KPTM ni.Hanya 4 org sahaja sbb kanak-kanak kami x la ramai.ada dalam 150 org student.Kiteorg mmg 100% kene ajar subject tourism. Masing2 ada kelebihan masing2 dlm every subject yg di ajar.
Mcm Jat expertise more on Cross Cultural.Sape2 nk belajar pasal culture in every world bole la belajar dgn Jat ye. Zira more on Transportation in tourism and Tour Guide skills. Kalu korang nk belajar cmne nk bagi commentary korang bole bwk text book tour guide and jumpe Zira ye. 
Nesma pulak die lebih kepada World of Geography. Die mmg arif dan sgt bijaksana pasal geography dunia and Nesma juga pioneer kepada subject ABACUS.  ABACUS tu more on reservation system utk travel agent nk booking tiket going to anywhere la.
Aku as usual biasa2 je (ehem..ehem). Aku ajar subjek Fares and Ticketing.Subjek calculation. Macam mana aku bole dpt ajar subjek ni pun aku xtau. Jgn tnya aku ye sbb aku mmg dapat 7D kot time SPM.  Dgn rela hati aku pun ambik subjek ni and ajar la kanak2 ni. Kalu nk tau aku pandai ajar ke x pls ye korang bole tanya kanak2 ni dieorg fhm ke x.  Subject lain  yg aku ajar ialah TOur guide (pemandu pelancong) subjek ni kene ajar kanak2 ni cmne nk jadi tour guide and behavior dieorg bile berhadapan dgn tourist.
Subjek ni byk menggunakn Psychomotor ye iaitu learning skills.
Subjek ni best sbb byk trip. This sem kiteorg p Langkawi and Snorkelling at Kapas Island.
Tanpa membuang masa, jom aku introduce tenaga pengajar sekalian.

1st lec tourism yg masuk KPTM adalah aku ye Cik Nur Azlenee Binti Mohamad aka Miss Linie
++Miss Linie Age: 27 years (tersangatla garang and suka halau student kalu dieorg lambat ye)++


2nd Lecturer adalah Cik NorShahurulnesma Binti Husain a.k.a Miss Nesma.  die adalah org terpenting.die xda maknanya aku pun xda la kt KPTM ni because she is my backbone. Seriously, susah senang kiteorg handle sama2.no hurt feelings. xpenah nk terasa and berkira kalu bekerja.huhuhu

++sila fokus pada yang pakai cardigan pink itu ye.itula Ms Nesma kite ye. kalu die marah senang je.Tgk je die jegil mata die its means students pls keep quiet++


3rd Lecturer adalah berlainan gender ye dari aku. He's the one and only lec male utk course tourism.jgn tertipu dgn topi tu.die tidak berambut sebenarnya. So, nama 3rd lecturer ni adalah Mohd Rushezat Bin Rusle a.k.a Sir Jat.
++Jat tu yg pakai bj dengan terang sekali yg "I LOVE HM". Jat ni x dala garang sgt tp die suka byk sgt ckp tak henti2 and suka lyn org sembang dan x lupe jugak bestfren Jat adalah Faiz Hilmi (apakah?)++


3rd lecturer ni ada girl ye Cik Nor Azira Razali a.k.a Ms Zira. Zira ni die masuk sekali dgn Jat and student love her sbb Zira ni sgtla penyayang. X penah tgk die marah student ye tak macam aku dgn Nesma kiteorg mmg suka kerek dgn student. Sometimes sedikit "keganasan" bole mengajar kanak2 ni menjadi takut dgn kiteorg.
++Pic diatas adalah pic Cik Nor Azira Binti Razali aka Ms Zira.  Glamer gile kete sape entah kat belakang  tu. Pic ni diambil semasa breakfast di tepi bendang++

Nak dijadikan cerita, inilah ceritanya.  So, kalu korang nk berkenalan dgn Tenaga Pengajar diatas sila email atau comment ye utk mendapatkan no tel and alamat rumah dieorg.
Last but not least, the 4 person ni adalah peneraju utama@org paling penting dlm HM 111.
So, kanak2 please ye respect your lecturers and listen to them.
Byk dieorg berkorban utk kanak2 ni.
Akhir kata, semoga tenaga pengajar ni cepat nikah, cepat kawin, cepat buat anak dan cepat timang cucu.

Take care. Daaa........

Ms Linie